Ekonomia i finanse - innowacyjny moduł programowy dla przedmiotu "Podstawy przedsiębiorczości"
TPH Sp. z o.o. organ prowadzący dla Centrum Kształcenia Ustawicznego Nauczycieli „EducoII” w wyniku pozytywnie rozstrzygniętego konkursu ogłoszonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej realizuje w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III – Wysoka jakość systemu oświaty, projekt pn. „Ekonomia i finanse – innowacyjny moduł programowy dla przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości”. Od dnia 01 września 2011 roku rozpoczęła się realizacja II etapu projektu obejmująca:
- Bezpłatne, e-learningowe szkolenie dla nauczycieli przedmiotu „Podstawy przedsiębiorczości”. Szkolenie realizowane jest na internetowej platformie edukacyjnej www.przedsiebiorczosc.info.pl z wykorzystaniem techniki telewizji internetowej. Szczegółowe zasady udziału w szkoleniu oraz jego program przedstawiamy poniżej.
- Testowe wdrożenie innowacyjnego modułu w szkołach. Testowanie modułu może odbywać się w ramach realizacji programu nauczania „Podstaw przedsiębiorczości” lub na zajęciach realizowanych w ramach art.42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela. Innowacyjny moduł programowy, zasady udziału w testowaniu modułu, opis narzędzi i instrumentów wsparcia dla nauczycieli i uczniów przedstawiamy poniżej. Udział szkoły w testowym wdrożeniu modułu ma charakter bezpłatny i dobrowolny.
E-learnigowe szkolenie nauczycieli
Szkolenie obejmuje 36 wykładów nagranych techniką telewizyjną. Wykłady prowadzone są przez pracowników wyższych uczelni oraz praktyków biznesu i prawa. Program szkolenia stanowi załącznik do niniejszego zaproszenia. Wykłady emitowane są na internetowej platformie edukacyjnej w zakładce wykłady. Dzięki zastosowanej technice emisji wykład może być oglądany wielokrotnie, w dowolnie wybranym czasie, w całości lub we fragmentach na dowolnym komputerze posiadającym dostęp do internetu, co pozwala na elastyczne zarządzanie czasem kształcenia. Po zakończeniu emisji wykładu (obejrzeniu go), system uruchamia dostęp do kolejnego wykładu, natomiast wykład który został wyemitowany zostaje umieszczony w zakładce archiwum i istnieje do niego stały dostęp. Po wyemitowaniu wszystkich wykładów uczestnik szkolenia ma dostęp do wszystkich wyemitowanych wykładów i wielokrotnego korzystania z nich w dowolnie wybranym czasie. W trakcie szkolenia uczestnik ma możliwość komunikacji z wykładowcą poprzez zakładkę blog oraz wyrażanie swoich opinii na zakładce opinie. Na zakończenie szkolenia jego uczestnik ma możliwość zaliczenia testu końcowego przechodząc do zakładki test. Test prowadzony jest w systemie on line. Po zgłoszeniu gotowości do udziału w teście, system generuje 25 losowo wybranych pytań. Po zakończeniu testu system podaje on line jego wynik. Istnieje możliwość dwukrotnego przystąpienia do testu. W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku, uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o jego ukończeniu zgodne ze wzorem wynikającym z Rozporządzenia MEN.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny, a warunkiem przystąpienia do szkolenia jest:
- zarejestrowanie się na platformie internetowej w zakładce rejestracja (rejestracja uczestników rozpoczyna się 15.09.2011 r.),
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go na adres organizatorów tj.: Towarzystwo Produkcyjno-Handlowe Sp. z o.o., ul. Kopernika 30 lok. 605, 00-336 Warszawa.
Po otrzymaniu przez organizatorów szkolenia formularza zgłoszeniowego i deklaracji w formie papierowej, aktywowany jest pełny dostęp do platformy, o czym uczestnik szkolenia powiadamiany jest drogą mailową. Przed zarejestrowaniem się uczestnik szkolenia ma możliwość zapoznania się z wersją demo wykładów (dostęp do przykładowego wykładu i możliwość pobrania towarzyszących mu materiałów – konspektu lekcji, prezentacji Power Point oraz skryptu wykładu).
Testowe wdrożenie innowacyjnego modułu programowego
Podstawą do testowego, dobrowolnego wdrożenia innowacyjnego modułu programowego jest ukończenie przez nauczyciela przedmiotu „Podstawy przedsiębiorczości” bezpłatnego szkolenia e-learningowego. Proces testowania modułu może być realizowany zarówno na zajęciach podstaw przedsiębiorczości lub na zajęciach realizowanych przez nauczycieli na podstawie art. 42 ust. 2 pkt. 2 Karty Nauczyciela. Zgodnie z interpretacją Ministerstwa Edukacji Narodowej udział w procesie testowania nie ma charakteru innowacji w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 roku i nie wymaga zgłoszenia do Kuratorium Oświaty. W celu ułatwienia procesu testowania nauczyciel otrzymuje narzędzia wsparcia na które składają się:
- Innowacyjny moduł programowy (stanowiący załącznik do niniejszego zaproszenia),szczegółowe konspekty lekcji,
- prezentacje Power Point,
- skrypty wykładów.
Materiały te przypisane są do poszczególnych wykładów i znajdują się w zakładkach pod ekranem na którym emitowany jest wykład. Wszystkie pliki mają charakter otwarty i mogą być dowolnie modyfikowane przez nauczyciela wykorzystującego je w procesie testowania modułu.
Dodatkowo do dyspozycji nauczycieli jest zakładka wsparcie podzielona na trzy bloki tematyczne: wsparcie programowe, metodyczne i techniczne. Zainteresowani nauczyciele mogą na tych blokach zgłaszać pytania i problemy, które wystąpiły w procesie testowania, a członkowie zespołu koordynującego projekt oraz specjaliści z poszczególnych dziedzin będą udzielali na nie odpowiedzi.
Istotnym elementem procesu testowania modułu będzie udział uczniów w symulacyjnej grze internetowej. Celem gry jest zweryfikowanie przez uczniów wiedzy teoretycznej zdobytej na zajęciach w wirtualnej rzeczywistości (wybór obszaru i formy działalności, zarejestrowanie firmy, prowadzenie działalności). Dostęp do gry przez nauczycieli będzie możliwy poprzez zakładkę gra umieszczoną na platformie edukacyjnej (po obejrzeniu ostatniego wykładu), natomiast dla uczniów, poprzez specjalną stronę internetową. Rolą nauczyciela będzie stworzenie zespołów graczy (grę prowadzą 3-5 osobowe zespoły), udostępnienie uczniom kodów dostępu do gry dostarczonych przez organizatorów oraz zarejestrowanie uczestników w systemie na podstawie dostarczonych algorytmów. Umożliwi to nauczycielowi śledzenie postępów graczy, natomiast wydarzenia w grze są generowane przez system i wynikają z decyzji graczy. Nauczyciele otrzymają wsparcie informatyczne w postaci specjalnej linii hot line dostępnej w trakcie trwania procesu testowania.
Podstawą przystąpienia do procesu testowania modułu będzie wypełnienie i przesłanie przez szkołę zainteresowaną udziałem w projekcie, formularza zgłoszenia (w formie papierowej). Formularz zamieszczony zostanie na platformie z odpowiednim wyprzedzeniem, o czym szkoły zostaną powiadomione odrębną korespondencją. Po otrzymaniu wypełnionego przez szkołę formularza zgłoszenia organizatorzy przekażą adres strony internetowej, gdzie zainstalowana będzie gra, kod dostępu do panelu administratora na którym rejestrowane będą grupy graczy, możliwe będzie monitorowanie postępów w grze, indywidualne kody dostępu do gry dla uczniów, numery linii hot line oraz inne niezbędne informacje.
Więcej informacji o projekcie oraz o firmie możecie Państwo uzyskać na stronie www.przedsiebiorczosc.info.pl i www.tpheduco.pl
Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie
Koordynator Projektu
Andrzej Sajdak
Starostwo Powiatowe
w Kamieniu Pomorskim
ul. Wolińska 7b
72 - 400 Kamień Pomorski
tel: 91 38 23 120
fax: 91 38 23 121
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Szukaj w serwisie
Kalendarz imprez
Styczeń 2021 | >> | |||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |