Zadania Rzecznika
POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW REALIZUJE ZADANIA POLEGAJĄCE NA:
1.Zapewnieniu bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
2.Występowaniu do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
3.Wytaczaniu powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowaniu za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
4.Współdziałaniu z Delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej, Inspekcji Sanitarnej oraz organizacjami konsumenckimi w zakresie ochrony konsumentów;
5.Działaniach o charakterze edukacyjnym;
6.Składaniu wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
7.Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia;
8.Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów, obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika;
9. Wykonywaniu innych zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych: ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – w przypadku skargi konsumenta dotyczącej nieuczciwej konkurencji, mającej wpływ na interes konsumenta; ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – w przypadku skargi konsumenta dotyczącej produktu niebezpiecznego dla zdrowia i życia (wypadki konsumenckie).
Starostwo Powiatowe
w Kamieniu Pomorskim
ul. Wolińska 7b
72 - 400 Kamień Pomorski
tel: 91 38 23 120
fax: 91 38 23 121
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Szukaj w serwisie
Kalendarz imprez
Styczeń 2021 | >> | |||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |