05-03-2012

"Sputnikiem dookoła Ziemi" na targach Wiatr i Woda

„Sputnikiem dookoła Ziemi” to najnowszy projekt realizowany przez Mateusza Stodulskiego i Jacht Klub Kamień Pomorski. Załogowy rejs dookoła świata kamieńskich żeglarzy wystartuje w 2014 roku. Konferencja prasowa inaugurująca projekt odbyła się w warszawskim Centrum EXPO XXI podczas targów sportów wodnych i rekreacji WIATR i WODA, które są jedną z największych tego typu imprez w Polsce. Konferencja, wpisana do oficjalnego programu targów, przeznaczona była dla ogólnopolskich mediów żeglarskich i turystycznych i miała na celu przedstawienie projektu oraz zachęcenie do współpracy w trakcie trwania rejsu. Czas konferencji – sobota godzina 15.00, to okres największej frekwencji zwiedzających targi, więc w spotkaniu ze Sputnik Team wzięli również żeglarze zaciekawieni kamieńskim projektem.
W ramach pokazu slajdów zaprezentowano ubraną w tradycyjne stroje żeglarskie załogę Sputnika II, jej dotychczasowe dokonania, plany na najbliższy sezon oraz przede wszystkim podzielono się koncepcją załogowego, kilkuletniego, przygodowego rejsu dookoła świata. Opisano genezę pomysłu, zaprezentowano trasę wyprawy w odniesieniu do globalnych układów pogodowych, które podyktowały jej kształt oraz odniesiono się do historii wypraw sławnych żeglarzy, będących inspiracją rejsu i których śladami będzie podążał Sputnik II, obserwując zmiany jakie w międzyczasie zaszły na świecie.
W czasie prezentacji miała także miejsce pierwsza oficjalna odsłona strony internetowej www.sputnikteam.pl na której załoga będzie na bieżąco informować internautów o swojej działalności i relacjonować wyprawy.
Marek Świderski – menedżer Sputnik Team: zainteresowanie pomysłem Mateusza jest bardzo duże. Patronat medialny nad rejsem chcą objąć wszystkie największe tytuły żeglarskie: Żagle, WIATR i Jachting. Zainteresowana jest szeroko rozumiana prasa turystyczna. Najbliższe tygodnie poświęcimy właśnie na dopinanie spraw związanych z patronatami medialnymi. Mamy ciekawe pomysły jak pokazywać  nasz rejs w mediach przez 4 lata jego trwania. Dopięcie spraw medialnych pozwoli nam stworzyć niezwykle atrakcyjną ofertę marketingową dla sponsorów. Mateusz to już dobrze rozpoznawalna marka w świecie żeglarskim. Profesjonalnie przygotowany plan rejsu, uwzględniający kalendarz meteorologiczny, został bardzo dobrze oceniony przez żeglarzy i uczynił cały projekt bardzo wiarygodnym.
Poza prezentacją, miały na targach miejsce liczne konsultacje załogi z potencjalnymi partnerami i sponsorami rejsu, w tym z dotychczasowym głównym sponsorem JKKP firmą Crewsaver, produkującą najwyższej klasy sprzęt ratunkowy i regatową odzież żeglarską.
Sputnik Team dziękuje agencji reklamowej ETCETERA ze Szczecina za pomoc w przygotowaniu materiałów reklamowych.

Tekst: Jacht Klub Kamień Pomorski
Zdjęcia: Damian Grabarski

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia