VIII Regaty Unity Line 15 -19.08.2008 r.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, Komisji Sędziowskiej pomagała motorówka Komendy Miejskiej Policji w Świnoujściu „Patrol”.
Tegoroczne regaty rozgrywane były w następujących grupach:
- dwie grupy z pomiarem KWR, są to grupy jachtów sportowych. Przelicznik KWR został wprowadzony w Szczecinie kilka lat temu i obejmuje coraz więcej jachtów, gdyż jest znacznie prostszym i tańszym od IMS, wystartowało 18 jachtów. Były to jachty z województwa zachodniopomorskiego oraz 1 jacht niemiecki.
W klasyfikacji ogólnej całych regat w grupie I KWR zwyciężył jacht „Dana” z kpt. Januszem Frączkiemem, drugie miejsce zajął „Salute” z kpt. Henrykiem Wolakiem a trzecie miejsce „Sokrates” z kpt. Piotrem Wojszelem.
W klasyfikacji ogólnej całych regat w grupie II KWR pierwsze miejsce zajął jacht „Bryza Sport” z kpt. Tomaszem Piaseckim, drugie miejsce zajął „Paź I” z kpt. Edwardem Majchrowskim a trzecie „Erma” z kpt. Stanisławem Wilczyńskim
W grupach tych startował m.in. jacht „Kailua” z kpt. Waldemarem Skuzą. Jest on organizatorem naszych regat na terenie Niemiec i innych państw zachodniej Europy. To on zaprosił skutecznie wszystkie jachty niemieckie. Zaproszony był też jacht duński „Flamingo”.
Na jachcie „Marimba” wystartował kpt. Jan Waraczewski, znany muzyk, organizator corocznych koncertów Filharmonii Szczecińskiej na terenie Jacht Klubu AZS w Szczecinie przy ul. Przestrzennej „Muzyka na wodzie”. Koncerty te gromadzą średnio około 2 tysięcy słuchaczy. Niektóre z jachtów w roku 2007 startowały w grupie z pomiarem IMS. W tym roku nie udało się zebrać trzech jachtów i grupa IMS nie wystartowała.
- trzy grupy jachtów bez pomiarów. W tych grupach startują jachty turystyczne i regatowe bez pomiarów. Wystartowało 46 jachtów, w tym 14 jachtów niemieckich i jeden duński.
W klasyfikacji ogólnej całych regat w grupie I jachtów bez pomiaru zwyciężył jacht „Express”z kpt. Andreasem Jagerem, drugie miejsce zajął „Natalii II” z kpt. Dariuszem Sakowiczem a trzecie „Ulysses”z kpt. Mirosławem Lewińskim.
W klasyfikacji ogólnej całych regat w grupie II jachtów bez pomiaru zwyciężył jacht „Ruden” kpt. Klausem Helms, drugie miejsce zajął „Fourwinds” z kpt. Wiesławem Krupskim, a trzecie „Polus” z kpt. Lechem Łuckim.
W klasyfikacji ogólnej całych regat w grupie III jachtów bez pomiaru zwyciężył jacht „Verano” z kpt. Markiem Wróblewskim, drugie miejsce zajął „Skorpena” z kpt. Cezarym Szymańskim a trzecie „Kiek ut” z kpt. Jurgenem Rohl.
W grupach tych startowały m. in :
- jacht „Oj-asica” z kpt Witoldem Zdrojewskim, Komandorem Jacht Klubu AZS.
- jacht „Manati” z kpt. Lutzem Bramerem, który jako pierwszy niemiecki jacht wystartował w Regatach Unity Line w 2006 roku
- jacht „Ulysses” z kpt. Mirosławem Lewińskim, który przygotowywuje się do wyprawy dookoła świata. W jego załodze ma płynąć m.in. Maciej Krzeptowski, który na jachcie „Maria” z Ludomirem Mączką opłynął świat, a od Nowej Zelandii prowadził „Marię”.
- grupa żeglarzy samotnych. Jest to żeglarstwo ekstremalne, wymagające szczególnie dużego wysiłku fizycznego oraz odporności psychicznej. Wystartowało 10 jachtów, w tym 1 niemiecki.
W klasyfikacji ogólnej całych regat zwyciężył jacht „Baumstark” z kpt. Silnio Schaffnerem, drugie miejsce zajął „Harry” z kpt. Henrykiem Kałużą a trzecie „Bluefin” kpt. Krzysztofem Krygierem.
W grupie tej startowały m. in :
- jacht niemiecki „Seba” z kpt. Ralfem Pritzkowem z Berlina. Ralf Pritzkow jest osobą niepełnosprawną, ma problemy zdrowotne z nogami, a mimo to skutecznie startuje w regatach i pokazuje że można żyć pełnią życia mimo tak dużych problemów. Przed regatami odbył samotny rejs po polskim wybrzeżu.
- jacht „Harry” z kpt. Henrykiem Kałużą, stałym uczestnikiem poprzednich regat w grupie żeglarzy samotnych, które dwukrotnie zwyciężał.
- jacht „Holly” z kpt. Wojciechem Zającem z Jacht Klubu w Ustce. Żeglarz ten aby wziąć udział w regatach samotnie przypłynął z Ustki i samotnie tam wróci. Przed regatami odbył samotny rejs po polskim wybrzeżu.
- jacht „Bluefin” z kpt. Krzysztofem Krygierem, zwyciężył w 2007 roku. Przed regatami odbył samotny rejs po polskim wybrzeżu.
- jacht „Nadir” z kpt. Moniką Matis. Monika ze względu na prognozy pogody wycofała się z wyścigu i wpłynęła do Dziwnowa.
- grupa oldtimerów, czyli jachtów drewnianych zbudowanych przed 1970 rokiem
Wystartowały 10 jachtów, w tym 2 niemieckie.
W klasyfikacji ogólnej całych regat zwyciężył jacht „Karfi” z kpt. Andrzejem Wojciechowskim, drugie miejsce zajął jacht „Wappen von Anklam”z kpt. Ronny Neukirch, trzecie miejsce zajął „Hajduk” z kpt. Markiem Lisowskim
W grupie tej startowały m. in :
- jacht „Wappen von Anklam”, duży jacht drewniany, długość 18,80 m, zbudowany jako „Ernst Halmann” w NRD celem szkolenia młodzieży, do dzisiaj pełni tą funkcję.
- jacht „Karfi” , kiedyś znakomicie na nim żeglował szczeciński żeglarz kpt. Jerzy Siudy.
- jacht „Sonar”, bardzo rzadko spotykana konstrukcja betonowa
- grupa jachtów lekkich typu mantra bez pomiarów. Grupa ta powstała, gdyż wiele jachtów startujących niegdyś w formule IMS obecnie nie ma pomiarów.
Wystartowało 5 jachtów.
W klasyfikacji ogólnej zwyciężył jacht „Trochus II” z kpt. Lesławem Łobodźcem, drugie miejsce zajął jacht „Na wiatr” z kpt. Krzysztofem Pytlikiem, a trzecie „Hals team” z kpt. Tomaszem Chrząśćikiem.
Obecność tej grupy wynika również z propozycji załóg jachtów typowo turystycznych bez pomiarów, które nie miały szans na rywalizację z konstrukcjami typowo regatowymi, choć niekiedy sprzed kilku lat.
Łącznie wystartowało 89 jachtów a na nich łącznie około 450 żeglarzy. Jest to największa impreza regatowa na polskim Bałtyku.
Nie dopisała pogoda, w pierwszych dwu dniach wiatr był silny i umiarkowany od 3 do 5 w skali Beauforta, w trzecim dniu sztorm spowodował odwołanie wyścigu i zakończenie regat..
Regaty poprzez lotne premie oraz wyścig w dniu 16.08 (sobota) w pobliżu plaży w Kołobrzegu były doskonale widoczne z plaż, zapełnionych w ten wakacyjny weekend. Można powiedzieć, że jest to impreza o wielotysięcznej widowni. Do tej widowni staraliśmy się dotrzeć z informacją o regatach poprzez media, z roku na rok coraz liczniejsze, plakaty w miejscowościach nadmorskich oraz informację z głośników na plażach.
W dniu 16.08 popołudniu odbyła się biesiada żeglarska. Unity Line, Żywiec i Port Jachtowy w Kołobrzegu podjęły żeglarzy kiełbaskami, napojami i oczywiście piwem Żywiec.
Żeglarzy wspaniale gościł w Porcie Jachtowym w Kołobrzegu jego gospodarz Wojtek Dubois. Brak opłat portowych, pomoc w pracach komisji sędziowskiej oraz organizacji pobytu żeglarzy to znakomity wkład Wojtka w organizację naszych regat. Dlatego też w przyszłym i następnych latach Kołobrzeg będzie nadal stałym i podstawowym elementem Regat Unity Line. Kolejny współorganizator naszych regat z Kołobrzegu to Zespól Szkół Morskich i jego jednostka szkolna „Pilot” z kapitanem Andrzejem Hładkim, która pełni rolę statku Komisji Sędziowskiej. Od tego bardzo aktywnie włączyła się również Ochotnicza Straż Pożarna „Tryton” w Kołobrzegu udostępniając swoją motorówkę i bardzo skutecznych strażaków, którzy ustawiali boje na trasie wyścigu.
Oficjalne wyniki zostaną ogłoszone na zakończeniu VIII Regat Unity Line w dniu 30 sierpnia o godzinie 17.00 na terenie Jacht Klubu AZS w Szczecinie, ul. Przestrzenna 9. Oczywiście będą puchary i inne nagrody oraz drobne pamiątkowe upominki od Unity Line.
Bardzo dużo znakomitej roboty włożyły w regaty też osoby mniej widoczne a podstawowe dla całej imprezy: Dorota Kowal i Martyna Rabska-Osipowicz z Działu Marketingu Unity Line, Agnieszka Marchlewicz, nasza znakomita Kierowniczka Biura Jacht Klubu AZS oraz Łukasz i Mateusz Kalinowscy, nasi operatorzy strony internetowej i również organizatorzy regat.
Autor i organizator Regat Unity Line
Piotr Stelmarczyk Jacht Klub AZS
Tel 0887166316 email pstelmarczyk@tstd.pl
Starostwo Powiatowe
w Kamieniu Pomorskim
ul. Wolińska 7b
72 - 400 Kamień Pomorski
tel: 91 38 23 120
fax: 91 38 23 121
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Szukaj w serwisie
Kalendarz imprez
Styczeń 2021 | >> | |||||
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Ni |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |